Globetrotter
Pentru a posta si citi mesaje pe acest forum,trebuie sa va inregistrati.Va multumim pentru intelegere si va uram:Bine ati venit!


Globetrotter

Forumul Soferilor Profesionisti
 
AcasaAcasa  FAQFAQ  InregistrareInregistrare  Conectare  
.La inregistrarea pe forum utilizatorii sunt obligati sa isi completeze la profil varsta si localitatea de resedinta (necompletarea acestor date atrage ban pentru minim 2 saptamani) De asemenea :scrierea mesajelor cu deformari ale limbii romane sau prescurtari, inclusiv pe chat,atrage dupa sine banarea imediata.


Adresa de mail a ASPR este a.aspr@yahoo.com

Distribuiţi | 
 

 Conducerea preventiva

In jos 
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator



MesajSubiect: Conducerea preventiva   Joi Oct 03, 2013 7:19 am

Deschid acest topic din dorinta de a se intelege importanta conducerii defensive , factor esential in desfasurarea  in deplina securitate a traficului rutier.
  Dupa parerea mea factorii decidenti in conducerea defensiva se sprijina pe trei stalpi , si anume : atentie maxima , anticipatie si stapanire de sine. De ce spun asta , fara a fi atent nu vezi situatia , fara anticipatie , nu prevezi situatia critica in care poti ajunge , iar fara stapinire de sine nu ai ratiunea .
 Ce poate fi mai rau decat sa nu vezi , sa nu-ti dai seama de iminenta si mai presus de toate sa nu ai ratiune ? Aici ar trebui sa deschid si un subiect ce trateaza notiuni de tehnica conducerii . Foarte important! Completand la ce am afirmat mai sus , fara a stapanii masina , teoria cade. Degeaba vezi daca nu stii cum sa manevrezi.
 Acum si din punct de vedere psihologic vorbind ar trebui sa mai plictisesc cu un subiect ce-l voi trata separat. Un profesionist adevarat trebuie sa fie bine cladit psihic . Intr-o zi normala de lucru a unui sofer profesionist cca. 80% din timp se petrece la nivel psihic si emotional. Si emotional , da . Sa nu uitam ....cat de profesionisti suntem , la primele ore ale zilei avem un oarecare trac , ca pana la sfarsitul zilei sa acumulam si o stare de oboseala si  stres , de multe ori starea de somn aparand inca dinainte de a opri in parcare.
   Pe curand.
Sus In jos
Costy
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 409
Data de inscriere : 26/05/2013
Varsta : 50
Localizare : Moreni

MesajSubiect: Re: Conducerea preventiva   Joi Oct 03, 2013 6:03 pm

Definitia conducerii preventive
Conducerea preventiva reprezinta comportamentul rutier al participantilor la trafic care asigua evitarea producerii unui accident, prin anticiparea situatiilor care pot genera accidente, prin evitarea actiunilor incorecte ale partenerilor de trafic si de adaptare a modului de deplasare la conditiile atmosferice, de vizibilitate, de drum si de intensitate a fluxului de vehicule.
Caracteristici
Condusul preventiv trece de legile de pe sosea: cursurile de conducere preventiva acopera aspecte legate de legile fizicii, aplicabile masinilor in miscare si analizeaza alegerile pe care le faci in timp ce conduci si consecintele acestora. 
Istoric
Terrmenul de conducere preventiva a fost preluat si transformat in curs cu predare,  in urma informatiilor furnizate de soferii profesionisti, in anii '60. 
Optiuni pentru invatare
Desi multe companii pretind ca ofera cursuri de conducere preventiva, cel mai simplu e sa invatati din Codul Rutier. Aveti toate informatiile la dispozitie.
Soferii care urmeaza cursurile de conducere preventiva sunt mai putin probabil implicati in accidente, conform statisticilor furnizate de Institutul National de Statistica.

_________________
Imi iubesc familia si meseria ! http://costy67.blogspot.ro/


Ultima editare efectuata de catre Costy in Lun Mar 10, 2014 8:53 pm, editata de 1 ori
Sus In jos
http://globetrotter-ro.forumgratuit.ro
Costy
Admin
Admin
avatar

Mesaje : 409
Data de inscriere : 26/05/2013
Varsta : 50
Localizare : Moreni

MesajSubiect: Regula celor doua secunde   Joi Oct 03, 2013 6:04 pm

Regula
Regula de doua secunde in condus, spune ca nu trebuie sa fii niciodata mai aproape de 2 secunde, de masina din fata ta. Asta pentru ca, daca masina din fata ta va frana brusc, tu vei avea doua secunde in care sa opresti masina, astfel prevenind un accident. Desi pare foarte simplu, exista cateva scenarii - ploaie, zapada si blocaje in trafic - care pot complica situatia. 
Scopuri
Regula de doua secunde a fost creata pentru a te ajuta sa conduci intr-un mod sigur, controlat. Aplicand regula celor doua secunde sau mai mult, in spatele altei masini, iti asigura posibilitatea de a avea o vedere mai larga asupra drumului din fata ta. Aceasta regula te ajuta sa fii in siguranta, atat tu, cat si ceilalti participanti la trafic. 
In actiune
Cand conduci in conditii de drum uscat, alege-ti un reper din fata ta si din fata masinii pe care o urmaresti, cum ar fi un semn rutier sau un stalp de lumina. Cand masina din fata va trece pe langa el, spune cu voce tare “doar un nebun ar incalca regula de doua secunde”. Acest lucru ar trebui sa iti ia aprox 2 secunde. Dupa ce ai spus asta, verifica-ti pozitia fata de reperul ales. Daca ai trecut deja de el, atunci ai incalcat regula si ar trebui sa incetinesti. 
Modificari
Conditiile de vreme umeda cer o distanta mai mare intre masini. In astfel de conditii e bine sa lasi cel putin 4 secunde intre tine si masina din fata. Ca sa te asiguri ca distanta e corecta, repeta pasii din sectiunea de mai sus, doar ca de data asta spune cu voce tare “doar un nebun ar incalca regula de doua secunde”, de doua ori.

_________________
Imi iubesc familia si meseria ! http://costy67.blogspot.ro/
Sus In jos
http://globetrotter-ro.forumgratuit.ro
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Conducerea preventiva   

Sus In jos
 
Conducerea preventiva
Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Globetrotter  :: Diverse :: Esti la inceput de drum?Discuta aici.-
Mergi direct la: